71 dagen! - Reisverslag uit Edinburgh, Verenigd Koninkrijk van Nanda - WaarBenJij.nu 71 dagen! - Reisverslag uit Edinburgh, Verenigd Koninkrijk van Nanda - WaarBenJij.nu

71 dagen!

Blijf op de hoogte en volg Nanda

14 November 2017 | Verenigd Koninkrijk, Edinburgh

Lieve allemaal,

Vandaag is het mijn 71ste dag in Edinburgh en inmiddels kan ik toch wel zeggen dat ik behoorlijk gewend ben. Afgelopen weken kwamen eerst mijn ouders en daarna Jamea langs voor een weekendje! Het was super leuk om ''mijn stad'' te laten zien.

Ik wilde graag naar Edinburgh omdat de universiteit goed staat aangeschreven. De universiteit staat bijvoorbeeld op nummer 19 in de world ranking. Het studeren in het buitenland bestaat dus zeker niet uit alleen maar biertjes drinken, de afgelopen weken was de universiteitsbibliotheek mijn tweede thuis. De bibliotheek is 24 uur per dag open is (geen grapje) dus als ik zou willen zou ik de hele nacht doorkunnen. Iedereen in de werkgroepen is super gemotiveerd en goed voorbereid. Dit komt mede doordat de universiteit hier een minimum cijfer hanteert voor de toegang tot master programma's. Iedereen wil natuurlijk graag een master kunnen doen, waardoor iedereen hard zijn best doet om dit minimum cijfer te halen. Gelukkig heb ik drie mega interessante vakken waardoor het minder erg is om zulke lange dagen te maken! Inmiddels heb ik drie essays ingeleverd en eind november heb ik nog een groot essay. Volgende week is al de officiële laatste collegeweek. Bizar! De vier weken erna zijn bedoeld om te studeren en voor de examens.

Gelukkig heb ik naast al het studeren ook nog tijd gehad voor wat leuke activiteiten. Zo ben ik bijvoorbeeld met een bustour naar de Schotse hooglanden en het meer van Loch Ness geweest. Het meer van Loch Ness viel wat tegen (Nessie niet gespot) maar de rit er naar toe want ongelofelijk mooi! Samen met Jamea ben ik naar Pentland Hills geweest, een mooi natuurgebied op maar 15 minuutjes met de bus van Edinburgh. Ook heb ik met Jamea haggis geproefd! Haggis is gemaakt van schapen-hart, long en lever, vermalen met dierlijk vet, ui, havermout, peper, zout, kruiden en bouillon. Het is een typisch Schots gerecht. Het was eerlijk gezegd heel lekker! Het had namelijk wel iets weg van een bitterbal. Verder ben ik elke maandagavond op het rugby veld te vinden. In het begin deden we eerder iets wat op tikkertje leek maar inmiddels heb ik ook de beginselen van het tackelen geleerd. Wees allemaal dus maar voorbereid op mijn terugkomst.

Ook ben ik alweer bezig met het volgende avontuur. Aankomende zomer ga ik namelijk de groepsreis van SAMEN naar India begeleiden. Ik vind het heel bijzonder om in de voetsporen van Harrie Kanters en van mijn moeder te mogen treden. In februari zal ik ook op voorbereidingsreis gaan naar India. Oftewel, aankomend jaar zal ook een reislustig jaar worden!

Wat ik eind december en januari ga doen is nog niet duidelijk. Ik hoop nog een tijdje te kunnen blijven hangen in het mooie Schotland aangezien ik pas in februari weer hoef te beginnen in Nijmegen. Tips zijn dus welkom!

Liefs uit het eigenlijke helemaal niet zo regenachtige Schotland (het regent hier minder dan in Nederland)

  • 15 November 2017 - 12:18

    Marga:

    Hoi Nan, dat jullie die haggis hebben geproefd vind ik zo stoer van jou en Jamea. Ik gruwel al bij het lezen.
    Hoop van harte dat je nog een leuke plek vindt om te werken in het Noorden van Schotland, maar thuis ben je ook welkom hoor! Liefs en dikke kus van mamma

  • 15 November 2017 - 16:37

    Adrie:

    Ha Nanda,

    Leuk om op deze manier van je te horen! Zo te lezen heb je het prima naar je zin! Ben er nog nooit geweest, maar het lijkt me een ervaring! En de haggis moet ik ook niet aan denken!
    Succces met de studie en de examens en geniet daarna nog lekker van het land!Lieve groetjes van Adrie

  • 15 November 2017 - 21:44

    W.baas Van Ginkel:

    Hallo Nanda.

    Leuk dat we zo op ge hoogte worden gehouden van je belevenissen.
    Zo te lezen heb je het erg naar je zin. Geniet er van. Erg leuk dat je weer naar India gaat.
    Veel liefs en de hartelijke groeten Oma

  • 17 November 2017 - 16:52

    Anja B.:

    Wat leuk, je verhaal! Zo te zien een goede keus, dat Edinburgh. Fijn dat je geniet en interessante dingen leert en meemaakt. Goede tijd nog! Hartelijke groet, Anja

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Edinburgh

Edinburgh

Van september tot december studeer ik aan de University of Edinburgh.

Recente Reisverslagen:

23 December 2017

110 dagen

06 December 2017

93 dagen

14 November 2017

71 dagen!

03 Oktober 2017

Edinbruhh

09 September 2017

Een nieuw avontuur: Edinburgh
Nanda

Actief sinds 07 Mei 2014
Verslag gelezen: 308
Totaal aantal bezoekers 5932

Voorgaande reizen:

04 September 2017 - 15 Januari 2018

Edinburgh

11 Juli 2014 - 15 Augustus 2014

India

Landen bezocht: