110 dagen - Reisverslag uit Edinburgh, Verenigd Koninkrijk van Nanda - WaarBenJij.nu 110 dagen - Reisverslag uit Edinburgh, Verenigd Koninkrijk van Nanda - WaarBenJij.nu

110 dagen

Blijf op de hoogte en volg Nanda

23 December 2017 | Verenigd Koninkrijk, Edinburgh

Lieve allemaal,

Terwijl ik dit typ hoor ik op de achtergrond het nummer driving home for christmass. En over een paar uurtjes ben ik ook daadwerkelijk onderweg naar Nederland. Over een paar uur zit mijn avontuur in Schotland erop. Aangezien ik niet kan slapen omdat ik bang ben dat ik door mijn wekker heen slaap heb ik besloten nog een blogje te schrijven.

Na mijn eerste tentamen ben ik drie dagen naar Dublin geweest. Na slechts 40 minuten was ik al in Ierland geland. We hebben de stad doorgelopen, Guinness gedronken en spelletjes gespeeld! We zijn ook nog een dagje naar Howth geweest, een kuststadje waar we een prachtige wandeling door de rotsen hebben gemaakt. Ik vond de sfeer in Dublin vergelijkbaar met Edinburgh maar toch blijft Edinburgh mijn favoriete stad.

Nadat ik terug kwam uit Dublin moest ik flink aan de bak. Drie dagen later had ik namelijk mijn laatste tentamen: Global Justice and Citizenship. Het tentamen bestond uit het schrijven van twee essays. Een essay ging over de verdeling van natuurlijke hulpbronnen in de wereld en het andere essay ging over de waarde van de grondwet. Pas in februari weet ik of ik tentamen gehaald heb maar ik heb goede moed dat ik met 30 punten in totaal mijn semester kan afsluiten.

Na mijn laatste tentamen op woensdag was mijn zes weken durende vakantie begonnen! Waarvan nog 2,5 dag in Edinburgh. De afgelopen twee dagen bestonden uit de laatste dingen in de stad zien, kerstcadeautjes kopen en veel afscheid nemen. Veel mensen die ik hier heb ontmoet zijn de afgelopen twee dagen al naar huis gegaan dus heb ik wel drie goodbye dinners gehad. De plannen voor een reünie in Barcelona zijn al gemaakt.

Op de dag dat ik begon met studeren stuurde mijn opa een mail. Daarin schreef hij: ''Lieve Nanda, ergens ligt een groot brok kennis en vanaf vandaag ben jij van plan om daarvan een groot brok je eigen te maken. Met misschien wel vele taaie stukjes maar ook van die heerlijke malse hapjes''. In de afgelopen weken heb ik veel terug gedacht aan dit mailtje. In Edinburgh lag zeker een deel van de brok kennis, zowel op academisch als persoonlijk gebied. Het studeren in het buitenland was soms taai maar was vooral een heerlijk mals hapje!

Voor nu ga ik nog twee uurtjes proberen te slapen voordat ik mijn tas 92 trappen naar beneden ga tillen en vervolgens richting het vliegveld ga! In februari en aankomende zomer ga ik naar India, dus wie weet pak ik tegen die tijd mijn blog weer op! Dank voor alle lieve berichtjes op mijn vorige posts. En tot snel in Nederland!

Liefs,
Nanda uit Edinbrahh


  • 23 December 2017 - 10:38

    Anja Breijer:

    Dank voor je blog! Leuk om af en toe iets te lezen over je belevenissen, taaie en lekkere hapjes. Heb een goede kerstvakantie! Ik lees je graag weer, vanuit India. Hartelijke groet, Anja B.

  • 23 December 2017 - 13:06

    Patricia:

    Superleuk om te lezen Nanda, goede reis terug en heel fijne feestdagen met je familie! En die opa van je, kan ook goed schrijven ;-)

  • 23 December 2017 - 13:47

    Marga:

    Wat was het leuk om je vanochtend weer te kunnen omhelzen. super dat je roeivriendinnen er stonden.
    wat een kanjers om zo vroeg uit Nijmegen te vertrekken!
    Weggaan is avontuurlijk, maar thuiskomen is fantastisch! Welcome home!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Edinburgh

Edinburgh

Van september tot december studeer ik aan de University of Edinburgh.

Recente Reisverslagen:

23 December 2017

110 dagen

06 December 2017

93 dagen

14 November 2017

71 dagen!

03 Oktober 2017

Edinbruhh

09 September 2017

Een nieuw avontuur: Edinburgh
Nanda

Actief sinds 07 Mei 2014
Verslag gelezen: 773
Totaal aantal bezoekers 5937

Voorgaande reizen:

04 September 2017 - 15 Januari 2018

Edinburgh

11 Juli 2014 - 15 Augustus 2014

India

Landen bezocht: