Edinbruhh - Reisverslag uit Edinburgh, Verenigd Koninkrijk van Nanda - WaarBenJij.nu Edinbruhh - Reisverslag uit Edinburgh, Verenigd Koninkrijk van Nanda - WaarBenJij.nu

Edinbruhh

Blijf op de hoogte en volg Nanda

03 Oktober 2017 | Verenigd Koninkrijk, Edinburgh

Lieve nieuwsgierige aapjes,

Inmiddels ben ik al een maand in Edinburgh. Vier weken, de tijd gaat mega snel! Het voelt steeds meer als thuis hier in Schotland. Zo cross ik elke dag op mijn mountainbike naar de universiteit, weet ik inmiddels de perfecte plekjes waar je goedkoop kunt eten en snap ik eindelijk de kassa's in de supermarkt (allemaal self-service).

Twee weken geleden is de universiteit begonnen en was mijn eindeloze vakantie over. Ik volg drie vakken en per vak heb ik 50 minuten college en 50 minuten werkgroep per week. Daarnaast ben ik elke dag in de bibliotheek te vinden, want hoewel ik dus maar 300 minuten aan contacturen heb per week wordt er wel verwacht dat je zelf super veel leest en schrijft. Bovendien gaat kwaliteit hier duidelijk boven kwantiteit, de werkgroepen zijn kort maar intens! De werkgroepen bevatten maar ongeveer 10 studenten en iedereen is super goed voorbereid, waardoor er flink gediscussieerd wordt. Ik volg de volgende vakken: global justice and citizenship, global politics of sex and gender en critical theory and cinema. Bij dit laatste vak gaan we elke donderdag met elkaar een film kijken. De docent stuurde vorige week dit bericht: Next week, we'll also start watching movies together. As this should be a fun thing to do, I would like to invite you all to bring snacks/food and drinks to share. Also, if people are up for it, we can also go to a pub afterwards. Nu al mijn lievelingsvak.

Naast het leven als Hermelien vermaak ik me buiten Zweinstein ook! Zo ben ik lid geworden bij een aantal societies, waaronder de rugby club. Roeien blijkt hier alleen te zijn voor mega fanatiekelingen en aangezien ik alleen maar een beetje wilde peddelen in Schots water ging dit niet door. Nu ben ik dus elke maandagavond te vinden op het rugby veld en heb ik afgelopen week de eerste training in tackelen gehad. In het rugby team zitten vooral veel Schotse meiden waardoor ik elke maandag uit de internationale bubbel wordt getrokken, dit betekent dat ik de uitleg van de Schotse coach probeer te volgen en de spelers mijn naam niet kunnen uitspreken. Ook werd ik hard uitgelachen toen ik na de training mijn fiets (zonder helm) pakte om naar huis te gaan. Gekke Nederlander.

Naast de rugby club heb ik me aangemeld voor de Unicef Society, Feminist Society en de Political Union Society. De Unicef Society organiseert allerlei activiteiten op de campus om geld op te halen, vooral voor vluchtelingen in Engeland. De Feminist Society had op de eerste bijeenkomst gratis taartjes dus was ik gelijk lid. Tot slot is de Political Union Society een soort studievereniging voor studenten politicologie en internationale betrekkingen. In de welcome week heb ik veel andere internationale studenten ontmoet. Met een groepje internationale studenten zijn we afgelopen weekend naar Glasgow geweest. Glasgow is de grootste stad van Schotland en ligt maar anderhalf uur met de bus van Edinburgh. Glawgow was tof om te zien maar Edinburgh blijft toch de mooiste stad! Volgend weekend gaan we naar het meer van Loch Ness en de Schotse Hooglanden.

Over twee weken komen mijn ouders al naar Edinburgh toe. Ook Jamea heeft een ticket geboekt en komt in november langs. Ik heb super veel zin om alles te laten zien. In de aankomende twee weken dus nog even oefenen op mijn reisgids skills.

Liefs uit het tot nu toe behoorlijke zonnige Schotland,
Nanda





  • 04 Oktober 2017 - 00:10

    Marga:

    he nan, nu kunnen we het eindelijk weer ontvangen. ik kijk er naar uit om je de 13e weer te zien!
    Ga ons maar lekker rondleiden in dat mooi Edinburgh. DIkke kus mamma

  • 04 Oktober 2017 - 18:12

    Patricia:

    Hoi Nanda, wat een avonturen, en wat schrijf je leuk. Goede tijd daar verder!

  • 06 Oktober 2017 - 11:34

    Anja Breijer:

    Wat een geweldige tijd heb je daar, Nanda! En je haalt er uit wat er in zit en nog veel meer! Neus in de boter, geloof ik. Noem jij jezelf nu feminist? Wil daar wel eens wat over horen als het zo uitkomt. Veel plezier ook met je ouders, volgende week! Hartelijke groet, Anja

  • 09 Oktober 2017 - 16:03

    Rickey:

    Hallo Nanda, Wat een bijzondere ervaringen heb je weer te melden. Veel ontmoetingen, gesprekken en discussies zo te lezen. Ik ben benieuwd naar de impact op je studie en leven hier in Nederland. Heb nog een mooie en goeie tijd en veel plezier met Marga en Johan. Groetjes, Rickey

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Edinburgh

Edinburgh

Van september tot december studeer ik aan de University of Edinburgh.

Recente Reisverslagen:

23 December 2017

110 dagen

06 December 2017

93 dagen

14 November 2017

71 dagen!

03 Oktober 2017

Edinbruhh

09 September 2017

Een nieuw avontuur: Edinburgh
Nanda

Actief sinds 07 Mei 2014
Verslag gelezen: 605
Totaal aantal bezoekers 5935

Voorgaande reizen:

04 September 2017 - 15 Januari 2018

Edinburgh

11 Juli 2014 - 15 Augustus 2014

India

Landen bezocht: